fredag 15 oktober 2010

Föregångslandet Sverige dör

Året är 2009. Enligt statistik är Sverige fortfarande världens mest jämställda land. I juni 2009 ställde jag den öppna frågan ”Var finns jämställdheten? Vem är det som är jämställd?” Jag som vänster anser att vi har fortfarande en lång väg att gå. En jämställdhetsminister som inte vill kalla sig feminist, könsbaserade löner är fortfarande ett faktum och klassamhället likaså. Tanken på hur det ser ut i alla andra länder skrämmer mig. Året är 2010. Sverige har nu ett rasistiskt parti i riksdagen, ett parti som anser att mångfald är skadligt, att julafton och svenska traditioner är i fara, att vi bör gå tillbaka till bondesamhället och att muslimerna är ett hot mot vår gemensamma nationalitet. ”Den svenska nationaliteten”, bör jag kanske säga. Jag tillhör enligt Jimmie Åkessons beräkningar inte den. ”Den svenska nationaliteten” tänker jag inte säga. Enligt mina beräkningar tillhör jag den, i allra högsta grad. Personligen anser jag att det inte är muslimerna som är ett hot mot julafton, utan snarare är det kommersen som hotar. Jag anser också att istället för att säga bondesamhället så borde man säga slavar. Jag gillar raka rör. SD:s gräsrotsarbetare vill ha feodalism. SD vill däremot inte ha balkanmusik, hiphop eller David Lynch-inspirerade bildprojektioner. SD dömer ut allt som är ”provocerande och störande konst.” I övrigt har vi en ny bostadsminister, som inte tycker att det är hög tid att bygga nya hyresrätter. Studenter kommer alltså fortsätta att tälta i Lund. Bostadsministern, som också har uppdrag som rör det statliga stödet till trossamfundet, anser att man bör integrera religionen mer i vardagslivet. Bra. Glöm inte islam. Sittande jämställdhetsminister får efter valresultatet vara kvar. Hon som inte tycker att det borde finnas individuell föräldraförsäkring eller feministiskt självförsvar. Undrar vad hon tycker om att svenska kvinnor inte längre har fri aborträtt. Vi dör. Jämställdheten dör, om den någonsin fanns. Från och med nu kommer fjortonåriga flickor att dö av blodförgiftning som en följd av smutsiga läkarinstrument. 40-talet, välkommen tillbaka. Grattis Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men uppför dig!